کد خبر: ۲۵۸۹۶
|
۰۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

طرح صیانت در یک بام و دو هوای مجلس| زنگ خطر مهاجرت نخبگان با اجرای این طرح

با وجود اینکه زمان زیادی از تصویب طرح صیانت توسط کمیسیون مشترک نگذشته بود که این طرح از سوی هیئت رئیسه مجلس ابطال اعلام شد؛ حال این سوال پیش می‌آید چرا قبل از انجام هر کاری اتحاد و یکدستی بین مسئولان کشور نیست تا با این رفتار‌ها مورد توجه رسانه‌های غربی قرار نگیرند، تا کی باید تاوان این ناهماهنگی را داد؟

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» یکی از مباحثی که امروزه مورد توجه رسانه‌ها و عموم مردم شده بحث طرح صیانت یا به عبارتی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی است به گونه‌ای که مطرح شدن این طرح از همان زمان اولیه با مخالفت‌هایی روبه رو بوده است.

لازم به ذکر است که روز سه‌شنبه (۴ اسفند) کلیات طرح پر حرف و حدیث موسوم به صیانت از فضای مجازی در کمیسیون مشترک بررسی کننده این طرح به رای گذاشته شد و با ۱۸ رای موافق اعضای کمیسیون همراه شد، با وجود اینکه زمان زیادی از تصویب طرح صیانت توسط کمیسیون مشترک نگذشته بود که این طرح از سوی هیئت رئیسه مجلس ابطال اعلام شد؛ حال این سوال پیش می‌آید چرا قبل از انجام هر کاری اتحاد و یکدستی بین مسئولان کشور نیست تا با این رفتار‌ها مورد توجه رسانه‌های غربی قرار نگیرند؟ تا کی باید تاوان این ناهماهنگی را داد؟

باید به این نکته کلیدی نیز اشاره شود که تمام فعالان و کارشناسان در عرصه فضای مجازی و کسب وکار‌های اینترنتی و مسئولان رده بالای کشور معتقدند که متن این طرح با ابهاماتی زیادی مواجه است به طوری که با اجرای این مشکلات فعالان این عرصه دوچندان خواهد شد. حتی کسب و کار‌های اینترنتی ضربه خواهند خورد و ریسک سرمایه‌گذاری بر بستر اینترنت افزایش می‌یابد. در حالی که دولت‌ها در اکثر کشور‌ها سعی می‌کنند که محیط مناسبی را برای کسب وکار‌های اینترنتی فراهم کنند چرا که افراد زیادی از این طریق امرار و معاش می‌کنند؛ بنابراین دولت‌ها نمی‌توانند در مقابل تکنولوژی بایستند. میلیون‌ها شغل در بستر فضای مجازی ایجاد شده که دولت وظیفه دارد از آن‌ها حمایت کند، نه اینکه به دنبال حذف این فضا باشد.

باید به این نکته اذعان کرد که رکن اصلی توسعه بخش خدمات در جوامع گوناگون به حوزه ارتباطات بستگی دارد. این روند با توجه به پیشرفت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی ایجاد شده، سرعت افزون‌تری پیدا کرده است و جوامع مختلف بخش قابل توجهی از اشتغال‌زایی جدید خود را در حوزه فضای مجازی و آنلاین ساماندهی کرده‌اند.

بدون تردید بسیاری از صاحبان و فعالان این نوع کسب و کار‌ها با جدی‌تر شدن این نوع اخبار از سوی مسئولان، عطای فعالیت و سرمایه‌گذاری در فضای اقتصادی ایران را به لقایش می‌بخشند و اقدام به مهاجرت خواهند کرد؛ بنابراین هر چه سریع‌تر باید این نوع طرح‌های خسارت‌بار از دستور کار سیاست‌گذاران خارج شود تا خدشه‌ای به تلاش‌های جوانان ایرانی برای گسترش بخش خدمات مبتنی بر فناوری وارد نشود.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی